Není potřeba profesionála k vyřešení Vašeho problému? Zadejte inzerát pro pomoc asistenta v sekci přihlášení.

Záznamy o činnostech zpracování osobních údajů

dle čl. 30 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů), v platném znění

(dále jen „Záznamy“)

 

I.

Správce

Správcem osobních údajů ve smyslu čl. 4 odst. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů), v platném znění (dále jen „GDPR”) je společnost Čas na míru s.r.o., IČO: 194 55 224, se sídlem Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 386893 (dále jen „Správce“). 

Správce provozuje online platformu casnamiru.cz (dále jen „Platforma“), která je dostupná na webové adrese https://www.casnamiru.cz/, a která má za cíl propojování zájemců o různé služby s jejich potenciálními poskytovateli. Na Platformě jsou nabízeny řemeslné a další služby spojené např. s výmalbou pokojů, hlídáním dětí, úklidem domácnosti, opatrováním mazlíčků apod.

Kontaktní údaje Správce jsou

adresa: Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10

email: podpora@casnamiru.cz

Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.

Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů. 


II.

Subjekty údajů

Správce prostřednictvím Platformy zpracovává osobní údaje uživatelů Platformy, kterými mohou být osoby poptávající služby, objednatelé služeb (dále jen „Objednatel“) a osoby (fyzické i právnické) poskytující služby jako Profesionál nebo Asistent (dále jen „Poskytovatel služeb“). Zároveň může docházet také ke zpracování osobních údajů návštěvníků Platformy, kteří si ji třeba jen prohlíží (dále jen „Návštěvník“). Objednatelé, Poskytovatelé služeb a Návštěvníci jsou subjekty údajů. 

 

III.

Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů

Správce zpracovává osobní údaje poskytnuté Objednatelem, Poskytovatelem služeb nebo Návštěvníkem, a / nebo osobní údaje, které Správce získal v souvislosti s provozováním Platformy.

Správce zpracovává osobní údaje nezbytné pro provozování Platformy, a to při důsledném zachování následujících zásad zpracování osobních údajů vyplývajících z čl. 5 GDPR:

zásada zákonnosti, korektnosti a transparentnosti, 

zásada účelového omezení,

zásada minimalizace údajů, 

zásada přesnosti, 

zásada omezení uložení, 

zásada integrity a důvěrnosti, 

zásada odpovědnosti. 

Správce zpracovává následující osobní údaje:

Identifikační údaje, jako jsou například jméno a příjmení, případně název firmy. Tyto jsou potřebné pro řádnou identifikaci a vytvoření uživatelského účtu v Platformě, poptání služby přes kontaktní formulář či uzavření Smlouvy.

Kontaktní údaje, jako jsou například adresa (ať už konkrétní či jen obecná, například dle města), telefonní číslo a e-mailová adresa. Tyto osobní údaje slouží k zajištění komunikace s uživateli Platformy ze strany Správce a zároveň ke správnému propojení komunikace mezi jednotlivými uživateli v Platformě.

Platební údaje, jako jsou fakturační údaje, číslo účtu, způsob platby, potvrzení o provedení platby a další údaje související s provedením platby na Platformě. Tyto údaje slouží k tomu, aby bylo možné aktivovat placené členství v Platformě pro Asistenty, k úhradě služeb poskytovaných Asistenty, pro vystavení faktur k proplacení provizí pro Profesionály, případně aby bylo možné poskytnout a sdílet údaje pro úhradu placených služeb Poskytovatelů služeb.

Profilové údaje v Platformě, jako je rozsah preferovaných služeb, řidičské oprávnění, věk, pohlaví, jazyk, zkušenosti, a další informace, které může Poskytovatel služeb či Objednatel v Platformě vyplnit. Tyto informace jsou následně zobrazeny na profilových účtech v Platformě, případně jsou předány v rámci komunikace mezi Uživateli na Platformě.

Údaje získané z užívání Platformy, jako jsou logy aktivity v Platformě, zadané inzeráty, provedené zakázky apod.

Verifikační údaje, jako jsou například informace získané z občanských průkazů či pasů (zejména číslo), informace o bezúhonnosti, odpovědi na modelové situace, fotografie pořízené v rámci verifikačního procesu, rodné číslo, datum narození, národnost. Tyto údaje Správce potřebuje zejména proto, aby mohl ověřit poskytované služby Poskytovatelů služeb prostřednictvím Platformy a zajistili tak kvalitní a bezpečné služby poskytované přes Platformu. Osobní údaje Správce ověřuje buďto přes on-line video-hovor nebo nahráním některých dokumentů prostřednictvím Platformy. Platforma nabízí několik úrovní ověření, přičemž podle zvolené úrovně bude docházet ke zpracování verifikačních údajů. K ověření verifikačních údajů může dojít jak pouhým nahlédnutím na tyto údaje, tak i poskytnutím výpisu či skenu. 

Informace spojené s recenzemi a hodnocením, jako jsou jméno, datum recenze, obsah recenze a další. Tyto informace slouží k poskytnutí informací o jednotlivých Poskytovatelích služeb a jejich nabízených službách.

Údaje o komunikaci, tj. informace o komunikaci mezi uživateli Platformy a dalšími osobami v Platformě, které si spolu vyměňují za účelem nabízení či poptávky služeb Poskytovatelů služeb. Dále údaje o emailové komunikaci s Uživateli, Návštěvníky či Profesionály.

Údaje o užití Platformy, tj. technické informace o používání Platformy, jako jsou například IP adresy a logy z HTTP protokolu o užití Platformy, identifikace prohlížeče.

Údaje z cookies, tj. údaje získané z cookies a obdobných technologií, které Správce užívá. Více informací o jejich užití se nachází v čl. IX. Záznamů.

 

IV.

Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů

Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je 

souhlas subjektu údajů se zpracováním osobních údajů podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR;

plnění smlouvy mezi subjektem údajů a Správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, přičemž smluvní vztah mezi subjektem údajů a Správcem vzniká registrací v Platformě;

oprávněný zájem Správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR.

Účelem zpracování osobních údajů je

V případě zpracování souvisejícího s poskytováním služeb:

Výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi subjektem údajů a Správcem; za tímto účelem Správce zpracovává zejména identifikační údaje, kontaktní údaje, platební údaje, profilové údaje v Platformě, údaje získané z užívání Platformy, údaje o komunikaci a údaje o užití Platformy ze strany subjektů údajů. Právním základem pro toto zpracování je plnění smlouvy mezi Správcem a subjekty údajů a nezbytnost učinit kroky na žádost Objednatele/Poskytovatele služeb před uzavřením smlouvy. Specifickou oblastí při zpracování osobních údajů Poskytovatelů služeb jsou verifikační údaje, které Správce zpracovává zejména za účelem řádného ověření Poskytovatele služeb. 

Zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit, jako např. zasílání nabídek konkrétních služeb Správce, sdělení podporujících značku Správce, žádostí o hodnocení, výzev k dokončení určité akce apod.; za tímto účelem Správce zpracovává zejména identifikační údaje, kontaktní údaje, profilové údaje v Platformě (zejména fotografie), údaje získané z užívání Platformy a údaje o užití Platformy. Právním základem pro toto zpracování je oprávněný zájem Správce spočívající v zajištění ekonomického fungování Platformy, propagaci služeb Správce a Platformy. V případě, že by se mělo jednat o propagaci Objednatelů/Poskytovatelů služeb v marketingových materiálech či na jiných platformách, Správce si vyžádá jejich výslovný souhlas. Obchodní sdělení Správce lze rozdělit do dvou základních kategorií:

marketingová sdělení související s Platformou: jedná se o sdělení, kterými Správce vyzývá uživatelé Platformy, aby v Platformě provedli určitou akci na jeho žádost (např. dokončení vyplnění uživatelského profilu, odpověď na zprávu, vytvoření rezervace, dokončení nabídky apod.),

newslettery odesílané jenom těm uživatelům Platformy, kteří se přihlásili k jejich odběru/udělili souhlas s jejich zasíláním.

Plnění právních povinností Správce (zejm. v oblasti účetní a daňové) a poskytování zákonem stanovené součinnosti veřejnoprávním orgánům; za tímto účelem Správce zpracovává zejména identifikační údaje, kontaktní údaje, platební údaje, verifikační údaje, profilové údaje v Platformě, informace spojené s recenzemi a hodnocením, údaje o komunikaci a údaje o užití Platformy.

Reference a hodnocení, kdy Platforma nabízí možnost Objednatelům i registrovaným Poskytovatelům zveřejňovat recenze po jednotlivém dokončení zakázek, a to za účelem zajištění větší transparentnosti a informovanosti všech uživatelů; za tímto účelem Správce zpracovává zejména informace spojené s recenzemi a hodnocením, které se k Objednatelům/Poskytovatelům služeb vztahují. Právním základem pro toto zpracování je oprávněný zájem Správce, který spočívá v zajištění informovanosti a transparentnosti Platformy a zkvalitnění nabízených služeb přes Platformu.

V případě zpracování souvisejícího s užitím Platformy ze strany Návštěvníků Správce zpracovává jejich osobní údaje na základě oprávněného zájmu Správce na:

Zajištění řádného fungování a bezpečném provozu Platformy; za tímto účelem Správce zpracovává údaje o užití Platformy a údaje z cookies. Právním základem pro toto zpracování je oprávněný zájem Správce na řádném fungování a bezpečném provozu Platformy. 

Získání statistických údajů a přehledů, zejména sledování návštěvnosti Platformy; za tímto účelem Správce zpracovává údaje o užití Platformy, a to na základě oprávněného zájmu Správce na zajištění aktuálních informací o užití a funkčnosti Platformy. 

Podpoře a prodeji produktů a služeb Správce; v rámci tohoto účelu může Správce zpracovávat osobní údaje Návštěvníka Platformy pro získání informací o jeho osobních preferencí pro zobrazení relevantní reklamy; za tímto účelem Správce zpracovává údaje o užití Platformy, a to na základě jejího oprávněného zájmu na podpoře a prodeji produktů a služeb.

Ze strany Správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR. 

V.

Doba uchovávání údajů

Správce uchovává osobní údaje 

po dobu existence uživatelského účtu subjektů údajů v Platformě;

po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi subjektem údajů a Správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů, tj. po dobu 3 let od ukončení smluvního vztahu, či po dobu 3 let od získání údajů, pokud k uzavření smlouvy nedošlo; 

po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle po dobu 10 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu;

do uplynutí nanejvýše 1 roku od návštěvy Platformy Návštěvníkem;

po dobu využívání Platformy Návštěvníkem, nejdéle po dobu 10 let od získání osobních údajů.

Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů Správce osobní údaje zlikviduje. 

VI.

Příjemci osobních údajů

Příjemci osobních údajů jsou 

Poskytovatelé služeb,

Objednatelé,

Návštěvníci.

Správce pro zpracování osobních údajů dotčených subjektů využívá i další subjekty, tj. další zpracovatele, kteří osobní údaje zpracovávají na základě smlouvy a pro účely, které jsou popsány shora. Takovými zpracovateli jsou:

fyzické a právnické osoby, které se Správcem spolupracují v rámci jeho podnikatelské činnosti, a to zejména dodavatelé IT, marketingových, právních, účetních a dalších služeb;

poskytovatelé cloudových služeb a další dodavatelé technologií a podpory;

provozovatelé marketingových nástrojů;

poskytovatelé komunikačních nástrojů, a to v případě, kdy zpracovávají osobní údaje pro zprostředkování komunikace Správce s uživateli Platformy.

Mezi nejvýznamnější zpracovatele osobních údajů, kteří spolupracují se Správcem, patří následující společnosti:

Emailprofi.cz, která je provozovatelem e-mailové služby Správce;

Miluk Dev s.r.o., která provádí správu IT systémů,

Google a Dropbox International Unlimited Company, provozovatelé cloudových uložišť,

Google LLC, nástroje pro online marketing a cloudových uložišť,

Facebook Inc., nástroj pro tvorbu sociálních sítí a online marketing,

Sklik.cz, nástroj pro online marketing a PPC reklamy.

Pokud Správce sdílí osobní údaje dotčených subjektů se správci a zpracovateli ve třetích zemích (mimo EHP), činí tak jen v případě, kdy je zde rozhodnutí Evropské komise, že určitá země mimo EHP zajišťuje dostatečnou úroveň ochrany údajů, včetně případů, kdy správci či zpracovatelé přijali dodatečná opatření ochrany údajů, například Závazná podniková pravidla (BCR) nebo Standardní smluvní doložky (SCC).

 

VII.

Práva subjektu údajů

Za podmínek stanovených v GDPR má subjekt údajů 

právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR, 

právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR,

právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR (právo být zapomenut), 

právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR, 

právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR, 

právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. I odst. 3 Zásad. 

Subjekt údajů má dále právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domnívá, že bylo porušeno jeho právo na ochranu osobních údajů.

Ve všech otázkách souvisejících se zpracováním osobních údajů dotčených subjektů, ať už se jedná o dotaz, uplatnění práva, podání stížnosti apod., se dotčené subjekty mohou obracet na e-mailovou adresu Správce podpora@casnamiru.cz. Podání bude zpracováno bez zbytečného odkladu, nanejvýše do ve lhůtě 1 měsíce. Ve výjimečných případech, zejména z důvodu složitosti obsahu podání, je Správce oprávněn tuto lhůtu prodloužit až o další 2 měsíce. Správce v takovém případě informuje podavatele o prodloužení lhůty a jeho důvodu.

VIII.

Podmínky zabezpečení osobních údajů

Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.

Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě, zejména technická zabezpečení v podobě počítačového uložiště, hesel, antivirových programů a změny zálohování. Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.

Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.

IX.

Zásady zpracování cookies 

Cookies jsou malé soubory písmen a čísel, které se ukládají v internetovém prohlížeči a na pevném disku počítače Návštěvníka. Cookies zejména umožňují propojit aktivity Návštěvníků Platformy během prohlížení webových stránek Správce. Cookies zůstávají v zařízení po nastavenou dobu, popř. do té doby, dokud Návštěvník cookies ve svém prohlížeči nevymaže. 

Funkční cookies jsou nezbytné pro fungování Platformy, proto webová stránka Správce neumožňuje jejich vypnutí. Samozřejmě Návštěvník má možnost ukládání všech cookies ve svém prohlížeči kdykoliv vypnout. Zablokování těchto cookies ale způsobí, že Platforma Správce nemusí fungovat správně a Správce nemusí být schopen poskytovat své služby. 

Cookies pro sociální média a reklamy jsou cookies, které umožňují třetím stranám, aby Návštěvníkům zobrazovaly personalizovanou reklamu. Právním základem pro zpracování je zde souhlas Návštěvníků, který je udělen přes cookies lištu a který je možné kdykoliv odvolat. Osobní údaje jsou zpracovávány do odvolání souhlasu, ale v každém případě nejvýše do uplynutí 1 roku od návštěvy Platformy. 


X.

Závěrečná ustanovení

Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře na Platformě potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

Správce je oprávněn tyto zásady ochrany osobních údajů v případě nutnosti měnit, kdy jakékoliv jejich změny jsou zveřejněny na webové adrese Správce uvedené v čl. 1 odst. 2. Záznamů.

 

Záznamy nabývají účinnosti dnem 1.4.2024

Čas na míru s.r.o. | 2023