Není potřeba profesionála k vyřešení Vašeho problému? Zadejte inzerát pro pomoc asistenta v sekci přihlášení.

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY



 

Úvodní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné pro internetovou platformu, jenž je provozována na webové adrese https://www.casnamiru.cz/ (dále jen „Platforma“). Provozovatelem a vlastníkem Platformy je společnost Čas na míru s.r.o., IČO: 194 55 224, se sídlem Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 386893 (dále jen „Společnost“ nebo-li „Zprostředkovatel“). 

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP”) spolu se Smlouvou o zprostředkování a s podmínkami užívání Platformy uživateli (dále jen „Uživatelské podmínky“) upravují podmínky poskytování služeb Společnosti všem uživatelům Platformy a profesionálům se kterými je uzavřena Smlouva o zprostředkování. 

Případná odchylná ujednání Smlouvy o zprostředkování mají přednost před ustanoveními VOP.

Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1.4.2024 a řídí se podle nich smluvní vztahy vzniklé nebo změněné ode dne jejich účinnosti. Dále se tyto VOP použijí na smluvní vztahy vzniklé přede dnem jejich účinnosti v případech, kdy Zprostředkovatel oznámí tuto změnu VOP a zveřejnění VOP, a to předem v souladu se zákonem a postupem níže uvedeným.

Společnost si vyhrazuje právo jednostranně změnit VOP, a to oznámením prostřednictvím e-mailu nebo prostřednictvím Platformy.



 

Definice

Platformou časnamíru se rozumí platforma s nabídkou řemeslných a dalších služeb (např. výmalba pokojů, úklid domácnosti nebo opatrování domácích mazlíčků) prezentovaných na webové stránce casnamiru.cz. Platforma slouží zejména jako online platforma pro propojování zájemců o různé služby s jejich potenciálními poskytovateli. 

Objednatelem jako uživatelem Platformy se rozumí každá fyzická osoba i právnická osoba, která má zájem prostřednictvím Platformy o poskytnutí služeb, tj. o spolupráci s Poskytovateli služeb (profesionál nebo asistent). Objednatel může být také nazýván jako ,,zákazník“.

Poskytovatelem se rozumí jakákoli fyzická nebo právnická osoba, která poskytuje Objednateli plnění z oblasti služeb, která jsou prezentována na Portálu a/nebo jsou jejich plnění prezentovány Zprostředkovatelem. Poskytovatelé služeb se rozděluji na dvě skupiny, a to profesionálové a asistenti. 

Profesionálem se rozumí osoba, která poskytuje své služby Objednatelům v souladu se svým podnikatelským oprávněním, zpravidla se jedná o různé živnostníky jako malíř, truhlář apod. S profesionály je ze strany Společnosti předem uzavřena Smlouva o zprostředkování.

Asistentem jako uživatelem se rozumí osoba, která poskytuje své služby ne jako Profesionál, zpravidla se jedná o uživatele nabízející různé pochůzky pro jiné uživatele, drobné opravy, venčení psů, hlídání dětí, úklid domácností apod.

Uživatelem se rozumí Objednatel i Asistent, jenž jsou definováni výše.

Platforma časnamíru

Společnost provozuje Platformu, na které mohou Objednatelé poptávat služby pomocí inzerátů (např. výmalba pokojů, hlídání dětí, pochůzky), tak aby je mohli Asistenti vyhledávat a v případě zájmu se na ně přihlašovat pro poskytnutí této služby. Taktéž Objednatelé mohou poptávat služby přes kontaktní formulář pro profesionální služby, jenž vykonávají Profesionálové, se kterými má Společnost uzavřenou Smlouvu o zprostředkování. Výběr Profesionála provede Objednatel dle své svobodné vůle ze zaslaných údajů od Společnosti, která následně jen potvrdí Objednatelův výběr se zvoleným Profesionálem. 

Když si Objednatel rezervuje jakoukoliv službu, uzavírá smlouvu o jejím poskytnutí přímo s tímto Poskytovatelem služeb (například malíř, truhlář, uživatel nabízející úklid, opatrování mazlíčků, pochůzky,..). To platí i v opačném případě, kdy Poskytovatel služby poskytuje tuto službu Objednateli, který si ho vybral pomocí Platformy. Naše Společnost není smluvní stranou v rámci smlouvy mezi Objednatelem a Poskytovatelem. Společnost není zaměstnavatelem a agenturou práce. Za správnou identifikaci vzniklého právního vztahu mezi Objednatelem a Poskytovatelem a za splnění všech povinností, které právní předpisy s takovým vztahem spojují, jsou odpovědní výhradně sami dotčení Objednatelé a Poskytovatelé. Naše Společnost řádné plnění právních povinností Objednatelů a Poskytovatelů nijak nekontroluje ani nehlídá. Kontrola může být provedena pouze z dobré vůle v případě stížnosti ze strany Objednatele či Poskytovatele.

Služby naší Společnosti spočívají v tom, že poskytujeme prostor pro komunikaci s ostatními Uživateli a pomoc se zprostředkováním služeb od Profesionálů. A když dojde k objednání služby Uživatelem, tak Platforma předá druhému uživateli či Profesionálovi údaje o rezervaci. Naše Společnost ani naše Platforma ale nepropaguje žádné uživatele ani jejich služby. Společnost poskytuje a nese odpovědnost pouze za Platformu, nikoli za samotnou službu, kterou si její Uživatelé mohou prostřednictvím Platformy rezervovat.

Výhradní odpovědnost za poskytované služby nese Poskytovatel (Asistent či Profesionál), který je vykonává. To znamená, že veškeré případné nedostatky, „reklamace“ a jiné nároky, které ve spojení s poskytovanými službami mohou vznikat, se uplatňují výhradně u jednotlivých Poskytovatelů, kteří tyto služby poskytují. Je na každém Objednateli, aby si ověřil, zda jsou služby poskytnuté Poskytovatelem v odpovídající kvalitě a zda jsou Poskytovatelé vhodnými a důvěryhodnými osobami pro poskytování služeb. Uživatelský profil Asistenta může napomoci ke zvýšení důvěryhodnosti, není však vyčerpávajícím zdrojem zaručených informací o Uživatelích. Společnost nenese odpovědnost za vady poskytnutých služeb, neplacení ani za následky protiprávního jednání ze strany Poskytovatelů či Objednatelů..

Uživatel získává od naší Společnosti nevýhradní oprávnění k užívání Platformy, které je omezeno výhradně pro Uživatelovo interní použití v souladu s Podmínkami. Naše Společnost neuděluje Uživatelům Platformy ani Profesionálům žádnou licenci ani jiné právo duševního vlastnictví k software ani jiným dílům, které jsou součástí Platformy. Veškerá práva k takovému software náleží a zůstanou náležet pouze naší Společnosti. Uživatel Platformy nezískává žádná práva ani licence, kromě těch, které jsou výslovně uvedeny v tomto odstavci. Okamžikem vytvoření jakýchkoliv dat souvisejících s užíváním Platformy Uživateli, včetně statistických a výkonnostních informací souvisejících s provozem Platformy, Uživatel postupujete Společnosti veškerá práva vztahující se k takovým datům.

Dostupnost a správné fungování Platformy závisí na více faktorech, z nichž některé nedokáže naše Společnost ovlivnit. Proto se někdy může stát, že Platforma může být nedostupná a přístup k jejímu užívání může být ztížen, aniž by to bylo považováno za závadu nebo jiné vadné plnění na straně Společnosti. Společnost nenese odpovědnost za výpadky Platformy, její zhoršenou dostupnost ani za ztrátu nebo poškození dat jejich Uživatelů. Společnost si rovněž vyhrazuje právo provádět změny Platformy, které považuje za nezbytné nebo užitečné pro zvýšení její kvality, efektivity či výkonu nebo pro dosažení souladu s platnými právními předpisy. 

Nad rámec případů popsaných v těchto VOP může Společnost Uživatelům Platformy přístup k Platformě zrušit nebo pozastavit bez další odpovědnosti, pokud:

Společnost obdrží příkaz soudu nebo orgánu veřejné moci, který ji ukládá tak učinit,

Uživatel Platformy porušuje tyto VOP, užívá Platformu k účelu, který Společnost nepovoluje, nebo se podílí na podvodných nebo protiprávních činnostech,

Uživatel Platformy nezaplatí dohodnutou cenu. Naše Společnost si vyhrazuje právo okamžitě a bez předchozího upozornění pozastavit přístup k Platformě v případě, že obdrží oznámení o Chargebacku (jak je definován níže). Kontaktování banky Uživatele Platformy nebo poskytovatele kreditní/debetní karty a odmítnutí, zrušení nebo napadení stržení jakékoli částky splatné v souvislosti s užíváním Platformy (dále jen "Chargeback") bude považováno za porušení platebních povinností Uživatele Platformy. Společnost si rovněž vyhrazuje právo zpochybnit jakýkoli přijatý Chargeback. V této souvislosti může Společnost podniknout přiměřené kroky k omezení budoucího přístupu Uživatelů k Platformě, pokud se naše Společnost domnívá, že Uživatel Platformy požádal o Chargeback se zlým úmyslem.

Nad rámec případů popsaných v těchto VOP může Společnost Profesionálům jejichž služby zprostředkovává pomocí Platformy toto zprostředkování přes Platformu zrušit nebo pozastavit bez další odpovědnosti, pokud:

Společnost obdrží příkaz soudu nebo orgánu veřejné moci, který ji ukládá tak učinit,

Profesionál porušuje tyto VOP a Smlouvu o zprostředkování, poskytuje služby k účelu, který Společnost nepovoluje, nebo se podílí na podvodných nebo protiprávních činnostech,

Profesionál nezaplatí dohodnutou provizi za zprostředkování Společnosti. 



 

Podmínky užívání Platformy

Společnost výslovně upozorňuje, že je zakázáno užívat Platformu způsobem nebo v rozsahu, jakém to VOP, Smlouva o zprostředkování nebo Uživatelské podmínky výslovně neumožňují. Uživatelé Platformy zejména nesmí:

provádět falešné objednání služby (tedy objednání služby na cizí jméno nebo objednávky, u kterých nemáte v úmyslu poptávané služby využít),

provádět nepřiměřené množství hledání nebo jakoukoliv jinou činnost, která představuje zvýšenou zátěž pro Platformu, může ji poškodit, blokovat nebo narušovat (např. skriptováním),

používat služby nebo software ke zjišťování cen nebo jiných informací, monitorovat, kopírovat, stahovat, reprodukovat nebo jinak používat jakoukoliv součást Platformy (včetně databází v nich obsažených) či informací z ní získaných za komerčními účely, za účelem vložení těchto údajů do jakékoli jiné databáze,

obcházet nebo porušovat bezpečnostní opatření Platformy nebo Platformu používat jinak než jako oprávněný Uživatel s použitím svých vlastních platných přístupových údajů,

podnikat na Platformu útok, zejména do ní vkládat malware (počítačové viry, trojské koně, ransomware aj.) či jiný škodlivý kód (software nebo jiná technologie, jejímž účelem nebo účinkem je umožnit neoprávněný přístup k počítači, softwaru, nebo síti nebo je narušit či jinak poškodit nebo zabránit jinému Uživateli v přístupu k Platformě nebo v jejím užívání), měnit, blokovat nebo obcházet jakýkoliv proces zabudovaný v Platformě,

zveřejnit jakékoliv nepravdivé informace o Platformě, jakožto taky pravdivé informace, které jsou vzhledem k okolnostem zveřejnění zavádějící,

způsobovat jakékoliv jiné nepříjemnosti nebo škody Uživatelům nebo se k nim chovat nepatřičným způsobem,

užívat Platformu pro účely konkurenční analýzy služeb, vývoje, poskytování nebo používání konkurenční služby nebo produktů nebo pro jakýkoli jiný účel, který je vůči Společnosti konkurenční,

jinak užívat Platformu způsobem nebo za účelem, který porušuje práva duševního vlastnictví, jiná práva třetích stran nebo právní předpisy.

Uživatel Platformy a Profesionál nese výhradní odpovědnost za:

legálnost zpracování dat, které Společnost obdrží prostřednictvím Platformy či Smlouvy o zprostředkování. Zejména každý Uživatel a Profesionál odpovídá za to, že je oprávněn Společnosti předat svoje data a že jejich užíváním a zpracováním ze strany Společnosti nedojde k porušení práv třetích osob, zejména práv duševního vlastnictví nebo práv na ochranu soukromí nebo povinností stanovených právními předpisy ani právních předpisů. Uživatel Platformy a Profesionál je povinen informovat osoby, jejichž osobní a jiné údaje Společnosti předáte, o takovém předání údajů Společnosti jakožto zpracovateli, případně získat souhlas s takovým předáním osobních údajů, pokud je to nezbytné,

Uživatel nese výhradní odpovědnost za své přístupové údaje, zejména za jejich používání a ochranu před neoprávněným použitím,

Uživatel nese výhradní odpovědnost za své systémy, zejména počítače, software a síť, ať už jsou provozovány Uživatelem nebo prostřednictvím služeb třetích stran, a za to, že splňují požadavky uvedené v dokumentaci Platformy,

Uživatel nese výhradní odpovědnost za veškerý přístup k Platformě a jejímu užívání prostřednictvím svých systémů nebo přístupových údajů, včetně všech výsledků získaných z takového přístupu nebo používání a všech závěrů, rozhodnutí a činností na jejich základě.

Objednatel nese výhradní odpovědnost za výběr Profesionála přes kontaktní formulář, dle zaslané nabídky Profesionálů, která mu byla doručena. Společnost poskytne Objednateli podstatné informace na výběr (přibližná cena, forma platby, časové možnosti,…) dle zadaných požadavků a výsledný výběr je pouze na odpovědnosti Objednatele. Taktéž Objednatel nese výhradní odpovědnost za výběr Asistenta přihlášeného k inzerátu na výkon zakázky, nikoli Společnost, která pouze zprostředkovává místo k poptávce těchto služeb.

Společnost samozřejmě vynakládá největší úsilí o spolupráci s kvalifikovanými Profesionály s kladnými recenzemi a pro lepší důvěryhodnost nabízí i online ověření pro Asistenty, přesto není odpovědná za případný výkon zakázky.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů 

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Společností a uživatelem, který je spotřebitelem, ze smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.



 

Závěrečná ustanovení

Neplatnost, neúčinnost, zdánlivost či nevymahatelnost jakékoliv části VOP nemá vliv na jejich zbývající části. Vzájemně se zavazujeme nahradit jakoukoliv neplatnou, neúčinnou, zdánlivou či nevymahatelnou část Podmínek částí platnou, účinnou, nikoliv zdánlivou a vymahatelnou, se stejným obchodním a právním významem do 14 dnů ode dne, kdy Společnost obdrží žádost od druhé strany.

Komunikace mezi Společností a Uživateli Platformy probíhá zejména elektronicky prostřednictvím e-mailů kontaktních osob. Vyžaduje-li jakákoliv zpráva nebo jednání písemnou formu, postačuje e-mail s prostým elektronickým podpisem.

Komunikace mezi Společností a Profesionály probíhá zejména elektronicky prostřednictvím e-mailů kontaktních osob či telefonicky. Vyžaduje-li jakákoliv zpráva nebo jednání písemnou formu, postačuje e-mail s prostým elektronickým podpisem. Pokud nebylo ve Smlouvě o zprostředkování dohodnuto jinak.

Žádná ze stran nesmí jednostranně započíst jakoukoliv svou pohledávku vzniklou na základě či v souvislosti se smlouvou za druhou stranou oproti pohledávce druhé strany bez předchozího písemného souhlasu druhé strany.

Čas na míru s.r.o. | 2023